Jaki rodzaj odżywki białkowej wybrać?

Jesteśmy biurem architektonicznym z wieloletnim doświadczeniem. Chętnie sporządzimy projekt dla Ciebie!

Jaki rodzaj odżywki białkowej wybrać?

 

W przypadku dyskusji o temacie suplementacji wspomagającej hipertrofię mięśniową często można spotkać się z wątpliwościami, co do zastosowania koncentratu białka serwatkowego i izolatu białka serwatkowego. Jeden produkt różni się od drugiego nie tylko składem, ale także zastosowaniem i oczekiwanym efektem stosowania. Dlatego, warto wyjaśnić tę różnicę i odwołać ją do kilku oczekiwanych skutków, następstw stosowania tych suplementów w przypadku realizacji różnego rodzaju programów treningowych na siłowni.

Między izolatem a koncentratem białkowym

koncentrat białka serwatkowegoW przypadku określanej potocznie odżywki białkowej mamy do czynienia z podstawowym podziałem na koncentrat białka serwatkowego i i izolat białka serwatkowego. Koncentrat białka serwatkowego zazwyczaj zawiera od 65 do 80% białka, od 3 do 8% węglowodanów i od 2 do 6% tłuszczu. Izolat zawiera od 85 do 90% białka, od 0 do 3% węglowodanów i 1 do 3% tłuszczu. Ze względu na wyższą zawartość innych wartości odżywczych niż białko, koncentrat białka serwatkowego jest produktem bardziej polecanym osobom, które swoje wysiłki koncentrują na hipertrofii włókien mięśniowych. Izolat białka jest polecany w okresie, kiedy staramy się pozbyć jak największej ilości tkanki tłuszczowej. W połączeniu z intensywnym treningiem interwałowym możemy bardzo szybko zrzucić zbędne kilogramy, głównie pozbywając się tkanki tłuszczowej. Minusem izolatu białkowego jest fakt, że wraz z tkanką tłuszczową możemy pozbyć się także masy mięśniowej. Wzrost masy mięśniowej jest polecany w przypadkach metodycznej walki z tkanką tłuszczową. Większa ilość tkanki mięśniowej zwiększa zapotrzebowanie naszego organizmu na tlen, stąd trening angażujący większą ilość mięśni, będzie wzmagał wysiłek potrzebny do spalania zbędnego tłuszczu w naszej sylwetce. Dlatego też, koncentrat białka serwatkowego jest polecany również w przypadku chęci pozbycia się tkanki tłuszczowej, tylko że proces ten zaplanowany jest na dłuższy okres czasu. Ćwiczenia wielostawowe, angażujące wiele grup mięśniowych, pozwalają w lepszy sposób pomóc nam w osiągnięciu celów związanych z budową tkanki mięśniowej i spalaniem tkanki tłuszczowej jednocześnie.

Obydwa omawiane produkty posiadają podobny skład, ale w innych proporcjach, stąd ich zażywanie ma dwa różne działania, które wynikają z dwóch różnych właściwości samego białka: właściwości pomagającej redukować tkankę tłuszczową i właściwości pozwalającej na rozbudowę tkanki mięśniowej. Warto zastanowić się nad planowanym celem naszych ćwiczeń, tak aby dobrać odpowiedni produkt do charakterystyki osiągów, których chcemy dokonać na siłowni.