Najlepsze miejsce do malowania części samochodu

Jesteśmy biurem architektonicznym z wieloletnim doświadczeniem. Chętnie sporządzimy projekt dla Ciebie!

Najlepsze miejsce do malowania części samochodu

W warsztatach lakierniczych, panowie, którzy podejmują się zadania pomalowania części samochodu na dany kolor, podchodzą do tego bardzo profesjonalnie. Obojętnie, czy jest to mały i bardziej amatorski zakład, czy ma się do czynienia z dużą fabryką samochodów, sprawdzi się kabina służąca do nakładania lakieru oraz do odpowiedniego wysuszania części karoserii.

Do czego służy kabina lakiernicza?

solidna kabina lakierniczaJak sama nazwa wskazuje, solidna kabina lakiernicza to pomieszczenie wyspecjalizowane do pokrywania karoserii maszyn różnymi kolorami lakieru w sposób trwały i bezpieczny dla zdrowia. Odpowiednie zabezpieczenia i wentylacja sprawiają, że pracownik może czuć się bezpiecznie podczas prac wykończeniowych samochodu. Wyszkolony lakiernik wie, że opary ulatniające się z farby pod ciśnieniem mogą wpłynąć na samopoczucie osób przebywających w ich otoczeniu. W komorze należy zachować odpowiednie środki ostrożności i potrafić umiejętnie posługiwać się wszystkimi zastanymi narzędziami. Jako że kabina lakiernicza jest sprzętem bardzo pomagającym w odpowiednim nadaniu koloru, należy wiedzieć, jak odpowiednio się w niej zachowywać. Producenci, którzy projektują i stawiają na życzenie klienta komory, preferują lokowanie ich jak najbliżej drzwi oraz przestrzegają przez zgubnymi środkami niezałożenia odpowiedniego i szczelnego ubrania roboczego. W kabinie proces malowania dzieli się na dwa etapy: fazę malowania i fazę suszenia. Kabiny różnią się od siebie sposobem wentylowania powietrza. Jedno wentylatorowe lub nadmuchowe zasysają powietrze z zewnątrz i je odpowiednio nagrzewają. Następnie ogrzane powietrze jest kierowane do plenum filtracyjnego i do filtrów sufitowych. Poprzez przelot powietrza przez kraty podłogowe, zostaje wypchnięte do kanału wentylacyjnego. W kabinach lakierniczych dwu wentylatorowych nadmuchowo-wyciągowych proces wygląda podobnie, lecz na końcu powietrze jest wyciągane przez wentylator wyciągowy i dostaje się do atmosfery przez kanał wentylacyjny, który zwykle jest umieszczany na dachu zakładu. Do drugiej fazy potrzebne jest odpowiednie ogrzanie wnętrza kabiny, co można uzyskać na kilka sposobów. Jednym z rozwiązań jest ograniczenie działalności wentylatorów poprzez zmniejszenie ich wydajności o połowę. Jest to możliwe dzięki ograniczeniu przekroju kanału czerpni.

Zastosowanie kabiny lakierniczych jest bardzo szerokie i można w sposób łatwy pokryć odpowiednią warstwę lakieru swoje auto. Jako że kabina służy do pokrycia wybranym kolorem karoserii, trzeba też w niej wysuszyć wszystkie elementy, by móc cieszyć się nową i piękną barwą samochodu.